FAQ

Wat is de levertermijn?
De meest accurate levertermijn staat steeds vermeld bij de producten. .
De termijn wordt weergegeven in werkdagen (maandag tot en met vrijdag). Heb je een item dat je graag voor een bepaalde datum wil ontvangen? Neem dan eerst contact op om de mogelijkheden te bekijken.


Hoe neem ik het best contact op met mijn vragen?
Je kan ons een mail sturen of ons bereiken via WhatsApp (0494/10.34.09). Uiteraard kan je ons ook contacteren via Instagram of Facebook. Daar kan het echter iets langer duren vooraleer je een antwoord krijgt. Daarnaast zijn we telefonisch bereikbaar, maar alles wat besproken wordt aan telefoon dient nog eens per mail bevestigd te worden. Op die manier verliezen we zeker niets uit het oog.

Belangrijk: wij starten pas aan het maken van een bestelling als wij de betaling ontvangen hebben.  Wij maken geen voorbeelden vooraf. 
je kan wel aangeven dat je voor verzending een foto wil van het resultaat. Dit is enkel mogelijk voor de opties "stel zelf ... samen".

Wat zijn de verzendmogelijkheden?

Wij verzenden standaard via bpost. Tijdens het afrekenen kan je kiezen tussen volgende opties:

• Met Track & Trace. Je kan je pakje volgen en je bent verzekerd mocht je pakje verloren gaan.

• Zonder Track & Trace (brievenbuspost). Dit is enkel mogelijk voor bestellingen die bestaan uit bv. 1 speenkoord en dus in een kleine bubbelenvelop kunnen. LET OP! Indien je voor deze optie kiest is Flamingo's Things niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging. De verzending gebeurt dus op eigen risico.

• Woon je in de buurt? Dan kan je je bestelling ook afhalen. Je krijgt een mail wanneer de bestelling klaar is om op te halen. Daarna kan jij gemakkelijk laten weten wanneer je je bestelling wil ophalen.


Kan ik iets retour sturen?
Indien je een probleem opmerkt bij je bestelling en de fout ligt bij Flamingo's Things, dan bezorgen we jou een retourlabel. In elk ander geval zijn retourzendingen altijd op kosten van de klant. Gepersonaliseerde bestellingen kunnen niet geretourneerd worden, tenzij bovenstaande reden van kracht is. Denk dus goed na voor je bepaalde opties doorgeeft of vraag eventueel onze mening voor je de bestelling plaatst.
Let bij het plaatsen van de bestelling steeds goed op tijdens het invullen van je afleveradres. Adressen kunnen namelijk niet meer aangepast worden van zodra je de mail ‘Pakket wordt klaargemaakt’ of ‘Verzonden’ krijgt. In dat geval komt het pakket terug naar Flamingo's Things en moet het opnieuw verzonden worden. Deze verzending dient opnieuw door de klant betaald te worden.


Kan ik nog een aanpassing doorvoeren op vlak van naam of kleuren?
Het gebeurt soms dat je reeds bij ons besteld hebt, maar dat je last minute toch nog van naam wil veranderen, de dokter het geslacht verkeerd bepaald heeft of je toch kiest voor een ander kleurenpalet. LET OP! Dit geldt enkel voor artikelen die oorspronkelijk bij ons zijn aangekocht en in zijn originele staat en ongebruikt worden teruggezonden.


Met wat moet ik rekening houden bij het kopen van handgemaakte producten? 
 Alle handgemaakte producten door Flamingo's Things worden met de grootste zorg gemaakt. Onze siliconen kralen zijn 100% vrij van schadelijke stoffen en wij gebruiken alleen onbehandelde houten kralen en ringen. Flamingo's Things kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongelukken met betrekking tot onze producten. Als ouder/verzorger ben je zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je kind. De handgemaakte producten zijn gemaakt van kleine kralen die verstikking kunnen veroorzaken, laat je kind dus nooit alleen met onze producten.
Voor onze producten gelden de volgende veiligheidsvoorschriften:
* Controleer het product voor gebruik op loszittende onderdelen of slijtage
* De speenkoorden, wagenspanners/hangers zijn niet bedoeld als los speelgoed.
* De producten kunnen gereinigd worden met vochtige doekjes of onder de kraan.
* Leg je kind nooit op bed met een product.
* Laat je kind nooit alleen met de producten. Gebruik het altijd onder toezicht van een
volwassene.


Heb je hier nog vragen over? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u. Op zon- en feestdagen zijn we niet bereikbaar. Je kan wel een bericht nalaten, maar dit wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.